Sorry your browser is not supported!

You are using an outdated browser that does not support modern web technologies, in order to use this site please update to a new browser.

Browsers supported include Chrome, FireFox, Safari, Opera, Internet Explorer 10+ or Microsoft Edge.

Geek Culture / The Posting Competition

Author
Message
Clonkex
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 20th May 2010
Location: Northern Tablelands, NSW, Australia
Posted: 2nd Aug 2017 14:17 Edited at: 2nd Aug 2017 14:18
Page!

Well I have no idea, I've just always had it. I suppose check you're subscribed to the thread at the top-left, and IIRC there's an email that has to be entered in your profile settings, but I might be wrong.
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 2nd Aug 2017 18:45
Never really noticed that button, lol ! Thanks for telling !

Thinking of buying a new PC. THIS one .
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
budokaiman
FPSC Tool Maker
8
Years of Service
User Offline
Joined: 24th Jun 2009
Playing: Hard to get
Posted: 2nd Aug 2017 20:57
Quote: "Anyhow...for those (oldschool) metalheads...check this out, lol! \m/"

Batio is best guitarist
"Giraffe is soft, Gorilla is hard." - Phaelax
Clonkex
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 20th May 2010
Location: Northern Tablelands, NSW, Australia
Posted: 2nd Aug 2017 23:41
Quote: "Thinking of buying a new PC. THIS one ."


Idk if you're being serious, but I would be wary of the unbranded drives, particularly the SSD.
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 3rd Aug 2017 00:35
Quote: "Batio is best guitarist"

I'm better ! Been playing guitar just now, btw...working on a new song...not sure if i'll finish it, because I have so much game dev (and cooking and cleaning my appartment, and going to work, and this and that...hahahaaa) to do, but so far, it's coming along pretty good . Some kinda Black Metal, I'd say.
Really looking forward to what they're working on though...sounds like they don't want it to sound like it did with Nitro.

Quote: "Idk if you're being serious, but I would be wary of the unbranded drives, particularly the SSD."

Yep, I'm serious. The only problem would be financial (not that I can't afford it atm, but I always think twice before spending a lot of money).
The reviews are pretty good, and I can always put in my current SSD in. Was even thinking about adding my current 16GB memory sticks in the new one, making a total of 32 gigs.
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Clonkex
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 20th May 2010
Location: Northern Tablelands, NSW, Australia
Posted: 3rd Aug 2017 02:11 Edited at: 3rd Aug 2017 02:12
Quote: "Yep, I'm serious. The only problem would be financial (not that I can't afford it atm, but I always think twice before spending a lot of money).
The reviews are pretty good, and I can always put in my current SSD in. Was even thinking about adding my current 16GB memory sticks in the new one, making a total of 32 gigs."


Yeah nice, that should be pretty cool. It'll be a better GPU (mine's a 970) and probably a better motherboard (mine's an asrock) than mine, and if you put the extra 16gb in it'll have more memory than mine, but I've got an i7 4790k. Sure your CPU will be newer and watercooled, but mine was expensive! Plus I have a 1TB Samsung SSD which I bought on my credit card to get the $250 cashback a while ago
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 6th Aug 2017 12:29
Going to see Apocalyptica, Marilyn Manson, Alice Cooper and Megadeth later today \m/! And a couple of other bands that I hardly know, lol. Should be fun, though !
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
budokaiman
FPSC Tool Maker
8
Years of Service
User Offline
Joined: 24th Jun 2009
Playing: Hard to get
Posted: 6th Aug 2017 16:04
I've never been a fan of Marilyn Manson, but the rest of them should be fun to see, enjoy.
"Giraffe is soft, Gorilla is hard." - Phaelax
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 7th Aug 2017 02:04
Quote: "I've never been a fan of Marilyn Manson, but the rest of them should be fun to see, enjoy."

Yeah...never been into Marilyn Manson myself, and now that I saw them, I'm happy i've never been a fan of the band, lol. Perhaps it's because i'm not a fan of their music, but I really didn't enjoy their show. The other bands were a lot better imo.
There was also Apocalyptica, which did only Metallica covers...but, pretty good show.
Next was Max and Iggor Cavalera 'Back to the Roots'...great show! Really loved how they performed and turned the crowed into a mosh pit, ahhahaaa!
Then, the band I was really looking forward to...Megadeth...megagood show...too short for my taste, but the songs they brought were played almost like the original songs, which imo is a sign of professionalism...and great talent! Thumbs up for them \m/!
After Megadeth...time for the one and only Alice Cooper...it's not really my favourite band, but darn...great show they performed! The guillotine act (and all other acts they did) were cool to look at and well done...! Nice!
Finally...Marilyn Manson...hmm...I would have left the gig sooner, but I wasn't alone, and I wasn't the one who drove the car, lol!

Anyways...was a really great day nonetheless...had lots of fun, good company, enough to eat and drink...and great music...what more can a man ask for, eh ?
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
budokaiman
FPSC Tool Maker
8
Years of Service
User Offline
Joined: 24th Jun 2009
Playing: Hard to get
Posted: 7th Aug 2017 21:22
Quote: "Yeah...never been into Marilyn Manson myself, and now that I saw them, I'm happy i've never been a fan of the band, lol"

Caught me off guard there.

Quote: "There was also Apocalyptica, which did only Metallica covers...but, pretty good show."

They've got so much great material of their own, don't see why they're so insistent on Metallica covers.

Quote: "Next was Max and Iggor Cavalera 'Back to the Roots'...great show"

That must have been brilliant.
"Giraffe is soft, Gorilla is hard." - Phaelax
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 8th Aug 2017 00:43
Quote: "They've got so much great material of their own, don't see why they're so insistent on Metallica covers."

Yeah...they said something about it being because of an anniversary, I think.

Quote: "That must have been brilliant."

Indeed, it was! Really raw and good thrash metal! Max's voice was awesome to listen to. Reminded me a bit of Robb Flynn's (Machine Head) voice at times.
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Seppuku Arts
Moderator
13
Years of Service
User Offline
Joined: 18th Aug 2004
Location: Cambridgeshire, England
Posted: 8th Aug 2017 14:00
Quote: "Going to see Apocalyptica, Marilyn Manson, Alice Cooper and Megadeth later today \m/! And a couple of other bands that I hardly know, lol. Should be fun, though !"


I read that thinking "you should have told me you were going to Wacken" as all of them were there...and I watch all of their sets.

Out of those Marilyn Manson was the only one I hadn't seen before and he was big in my teenage years and I was not disappointed, I think he put on a good set, despite some of his weird tendencies on stage.

However, at Wacken, I was very glad to catch Tengger Cavalry. I always thought of them as some unknown obscure band I like that I probably wouldn't get to see. Then a week before Wacken I saw them on the line up. I managed to record their first two songs and they were very good.



Also, please don't mind my fingers, it's only a camera phone.

Quote: "Yeah...they said something about it being because of an anniversary, I think. "


Pretty much this. It was the anniversary of their album of Metallica covers, so they just did Metallica covers. When I saw them last time, I don't recall them playing any Metallica and mostly played their own material.

But what I liked about the set I saw, was they did the songs from the album as they would have done back when it was recorded and then slip into other Metallica songs, but done as they would have done today after they have improved over the years. Some of the solos done on the cello were just killer.

But bands I watched at Wacken this time round?
Accept, Europe, Status Quo (I am not even kidding), Mayhem, Marilyn Manson, Emperor, Megadeth, Apocalyptica, Grave Digger, Sonata Arctica, Architects, Clawfinger (not intentionally), Alice Cooper, Tengger Cavalry, Katatonia

I missed Boomtown Rats, who were also playing, not usally my thing, but I would have seen them for the sake of it, but they played on the Wednesday, which is normally just small unknown bands and we spent that night in the village...but looking at Weds' lineup, appears to no longer be true, as Ugly Kid Joe and Annihilator also played that day.

And the good thing is, most of those bands I hadn't seen before, so it makes it a good year.
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 8th Aug 2017 16:00
Quote: "but done as they would have done today after they have improved over the years. Some of the solos done on the cello were just killer."

Yeah, darn...them solos were excellently played! And, you can call it a good or a bad thing (depending on how you look at it), but by them playing Metallica covers, they got the crowd hyped, because most people know Metallica songs, and not everyone knows original songs by Apocalyptica.
Don't get me wrong...I would have enjoyed it if they had played their own stuff too though .

I would love to see Emperor one day, lol...oh...and Judas Priest is also on my to see list. Last time they were in Belgium, they played on a Wednesday...had to work nightshifts (as usual, lol)...so yeah...bad timing !

Here's my new Megadeth t-shirt, btw! \m/



Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Seppuku Arts
Moderator
13
Years of Service
User Offline
Joined: 18th Aug 2004
Location: Cambridgeshire, England
Posted: 8th Aug 2017 22:51
Awesome t-shirt.

Quote: "Yeah, darn...them solos were excellently played! And, you can call it a good or a bad thing (depending on how you look at it), but by them playing Metallica covers, they got the crowd hyped, because most people know Metallica songs, and not everyone knows original songs by Apocalyptica. "


I suppose a one-off tour for their anniversary, it's good to play the album. Like when I went to see Metallica they it was the anniversary of Master of Puppets, so they played the whole album and first time I saw Emperor it was the anniversary of In the Nightside Eclipse, so they played the whole album.

Anyway, some of Apocalyptica's own stuff is really good and honestly, I wish they did invest in vocalists more, because the vocal version of Path is so damn good and also from their earlier stuff, this is what hooked me in after the Metallica stuff.


With Emperor, my dad ended up joining me for Emperor, now he doesn't really like black metal, he was just going to 'tolerate' it. Then when I later asked him what who he enjoyed this year, he said "Emperor", I thought he was joking, turned out, he wasn't. So if that says anything, that they're worth seeing if you get the opportunity to.
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 9th Aug 2017 00:45
Quote: "Then when I later asked him what who he enjoyed this year, he said "Emperor", I thought he was joking, turned out, he wasn't."

Lol, that's awesome, Sepp! You have a great dad \m/! Oh...and no worries...I love Emperor !

Bought myself a new rig (well, ordered it today). Here is an image of it:



And the specs are:

- Intel i5-7400, 3.5Ghz,
- 16 GB ram,
- HDD 2000 GB,
- SSD 256 GB,
- NVIDIA GeForce GTX 1070 (8 GB memory),
- MSI Silent Storm Cooling 2!

Really looking forward to what this monster can do !
Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Dark Java Dude 64
Community Leader
6
Years of Service
User Offline
Joined: 21st Sep 2010
Location: Neither here nor there nor anywhere
Posted: 9th Aug 2017 01:34
That thing looks like it's ready to fly into space!
Yes!
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 9th Aug 2017 03:46 Edited at: 9th Aug 2017 04:08
Quote: "That thing looks like it's ready to fly into space!"

Perhaps...! But, what about THIS one then...? It's INSANE!!!! I'm sure you can fly to Mars with this one...and return! !!
Geeeeeeeeeeezes...never thought that they made such monster PC's!!!

Or...check out the next one!! Hhahahahhaaa! With this one you can go to the next star system...and beyond, looooooooool!! !!

Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Dark Java Dude 64
Community Leader
6
Years of Service
User Offline
Joined: 21st Sep 2010
Location: Neither here nor there nor anywhere
Posted: 9th Aug 2017 04:25
Haha, I've actually been watching lots of LTT over the past couple weeks. Pretty good stuff!
Yes!
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 11th Aug 2017 23:51
Well...got my new rig Thursday !

Had to first transfer all the stuff that I still need on my external HD, and then start up the new 'monster', lol...and today I've been busy installing all (or rather a small part of it, hahhahaaa) of my programs so that I can get back to work on my game 'Crystals Of Theia' in Unreal Engine.
Most annoying parts (for me personally then), is getting the new rig up to date (like the Win 10 update that took like hmm...6 or 7 hours, I think), and then download every program again (zbrush, 3DCoat, blender, Unreal Engine, Visual Studio Express, antivirus program, etc, etc, etc...the list goes on and on, lol)!

On top of that, is retrieve all them license keys and what not, hahahaa...or remember what password I used for this and that !
I know most of my passwords, but some I don't because I hardly have to use them (using the option 'remember password' for some programs).

What I do like though, is having a fresh PC again...not cluttered with all kinds of crap, and ready to rock 'n roll !
I try to keep my PC's as tidy as possible, but after a long period, you end up with a cluttered PC somehow, hahahaaa!

Next job will be to clean up my previous rig (reformat) and get it ready for my sister's son.
Been doing that for quite some time now...I buy a new one, and my old one goes to her.

My previous PC is what they would call 'outdated' (any PC is outdated after six months, lol...), but it's still a pretty good one imo. And good enough for my sister's son, because he doesn't play all them new AAA games anyways.

Tested my new rig today, btw...played 'Rise Of The Tomb Raider' again...to see how fast my new PC is compared to the old one...was impressed...had around 12 to 17 fps playing TR on highest settings on my previous machine...and one the new one...a very solid 60 fps ! You could say that my new machine runs at least 4 times better !


Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!
Dark Java Dude 64
Community Leader
6
Years of Service
User Offline
Joined: 21st Sep 2010
Location: Neither here nor there nor anywhere
Posted: 12th Aug 2017 07:12
Awesome man, good stuff.

Quote: "What I do like though, is having a fresh PC again...not cluttered with all kinds of crap"
This. Definitely the best feeling and, IMO, by far the best way to give a PC a tune up. I reinstall Windows 7 fresh around every 6 months, and I've never regretted it!
Yes!
The Slayer
Forum Vice President
7
Years of Service
User Offline
Joined: 9th Nov 2009
Playing: (Hide and) Seek and Destroy on my guitar!
Posted: 13th Aug 2017 21:58
Quote: "Awesome man, good stuff."



Quote: "Definitely the best feeling and, IMO, by far the best way to give a PC a tune up. I reinstall Windows 7 fresh around every 6 months, and I've never regretted it!"

Yeah, I do that every x amount of time as well...a fresh re-install...and in between, I use a program to clean/maintain/speed up my machine. It keeps all the drivers up to date, cleans registry, boosts internet/HD and so on...and it's free, so....

Btw, been trying out some NVIDIA HairWorks to be used on the main female character of my game COT . Tested it on a cube model first, and result is pretty good so far! This is with some minor tweaks, and I was impressed already.

Hair reacts realistically (wind, collision, body movement, etc...). Next will be to apply this on a character mesh, and see how good it runs ingame.

Here you can see the hair strands (no planes). Added wind effect to see how the hair reacts .

Quote: \"Close those quotes before they start to spread!...too late! Aaaaaagh!!!

Login to post a reply

Server time is: 2017-08-22 00:36:06
Your offset time is: 2017-08-22 00:36:06